IT och telefoni
Här hittar du översiktlig information om alla de tjänster som IT-avdelningen erbjuder inom IT och telefoni, samt kontaktvägar för support och frågor. Du kan också läsa mer om ITA:s enheter, uppdrag och ta del av aktuella driftmeddelanden och nyheter.
För ditt dagliga arbete
E-post
E-postkonton, webbmejl och e-post i din mobil.
Konton och lösenord
Information om ditt KI-ID, hur du byter lösenord etc.
Tvåstegsverifiering/MFA
MFA är obligatoriskt på KI. Det innebär att du loggar in i två steg - med hjälp av din e-post och lösenord, samt en kod eller godkännande via en app i din telefon.
E-signatur
Med EduSign kan du enkelt signera dokument digitalt och identifiera dig med ditt KI-ID. Behöver du signera dokument med externa parter finns nu tjänsten Scrive att beställa.
Beställ dator och tillbehör
Information om hur du beställer dator och annan hårdvara.
Beställ programvaror
Information om användarvillkor och hur du beställer licenser för programvaror.
Telefoni
Information om abonnemang, röstbrevlåda etc.
Lagra och dela filer
KI:s tjänster för att lagra data eller dela filer.
Verktyg för att jobba på distans
VPN, möten och konferenssamtal.
Skriva ut, skanna och kopiera
KI:s utskrifttjänst heter EduPrint.
Trådlösa nätverk på campus
Information om Eduroam, gästnätverk och övriga trådlösa nät.
Boka mötesrum
Boka interna mötesrum i Outlook.
Beställ IT och telefonitjänster
Mer om ITA:s tjänsteutbud
ITA kan stötta dig med olika typer av tjänster och tekniska lösningar - allt från utskriftstjänster och mobiltelefoni, till arbetsdatorer och avancerade lösningar för forskning i framkant.
IT på KI - en introduktion
Är du ny medarbetare eller känner att du behöver en överblick kring hur IT på KI fungerar? Kolla då igenom den här sidan som beskriver hur IT-avdelningen stöttar dig i ditt arbete, och hur du hittar rätt.