Telefoni
Här kan du beställa en ny telefon, felanmäla din telefon eller abonnemang och hitta information om de telefonabonnemang och andra telefonitjänster som finns på KI.
Meny för detta område
Din telefon
Hjälp kring din fysiska telefon - hur du till exempel rapporterar en förlorad eller stulen telefon och får hjälp vid andra problem.
Ditt abonnemang
Vilka abonnemang finns på KI och vad ingår i priset? Här hittar du en lista över abonnemang och en aktuell prislista.
Hänvisa din telefon
När du är på semester eller i möte och inte kan svara i telefon kan du hänvisa ditt nummer. Här hittar du även information om röstbrevlådan.
Växel och telefonist
Information om hur växeln fungerar på KI och hur telefonisterna arbetar för att koppla inkommande samtal.
Support & beställningar
Stulen eller borttappad mobil?
Utanför kontorstider kan du vända dig direkt till Telia för att spärra ditt abonnemang. Under kontorstid följer du rutinerna som finns här.
Felanmälan
När du vill göra en felanmälan kring ditt abonnemang eller din telefon, kontakta telefoniansvarig på din institution.
Beställningar
Du kan beställa en ny telefon och annan telefoniutrustning direkt i inköpsportalen Wisum. Guider för hur du beställer finns på systemets startsida.
Alla telefonitjänster
Det finns ett stort utbud av kompletterande telefonitjänster som SMS-tjänst, kontaktcenter, fax med flera.