Skriva ut, skanna och kopiera för medarbetare

EduPrint är en centralt upphandlad utskriftstjänst för KI. Här hittar du information om hur du lägger till skrivaren på din dator, kopplar ditt kort till utskriftssystemet samt hämtar utskrifter på skrivaren.

En Ricoh eduPrint skrivare. Foto: Tabea Kemna.

En eduPrint-skrivare är av märket Ricoh och har en färgskärm. Du loggar in med ditt KI-kort via en kortläsare.

Studenter hittar stöd för utskrift och kopiering på Bibliotekets sidor.

Manualer

Med eduPrint skrivarna kan du skriva ut, skanna och kopiera. Du hittar skrivaren i listan över skrivare när du skriver ut: "eduPrint KI på edp-ki-prn01".

Har du en KI-klient Karyon så finns EduPrint förinstallerat och du hittar skrivaren i listningen när du väljer att skriva ut ett dokument, likt ovan. Tillhör du en institution utanför Samordnad IT och behöver hjälp, kontakta din lokala IT-support.

Översikt över eduPrint-skrivarnas funktioner

Utskriftsportalen

Om du inte har skrivaren installerad kan du också skriva ut via webbportalen. Logga in med ditt KI ID.

Hämta utskrift

Har du lagt till en utskrift i utskriftskön kan du hämta ut den vid en eduPrint-skrivare på KI, t.ex. i ANA 8, Biomedicum eller Neo.

Hämta utskrift från skrivaren

Bra att veta

• Om pappret tar slut innan hela utskriften har skrivits ut, raderas ditt utskriftsjobb. Anledning är att inte någon annan ska kunna få tag i dina dokument när pappret sedan fylls på.
  • När du skannar dokument är din mejladress förinställd. Vi på IT-avdelningen jobbar för närvarande på att man ska kunna byta till valfri mejladress, till exempelvis arkivets.

Vid frågor kring utskriftstjänsterna kan du vända dig till Helpdesk.

Mer information för inloggade medarbetare

Det finns mer information för dig som arbetar i följande grupper

• All KI staff
  • C1.Mikrobiologi, tumör- och cellbiologi