Kontakta oss om lärplattform och digitala verktyg

Kontakta Undervisning och lärande för support i frågor som rör lärplattformen Canvas, Inspera och andra digitala verktyg för undervisning.

Har du frågor och ärenden som rör Canvas, Inspera eller övriga frågor om digitala verktyg för undervisning? Använd formuläret nedan. Vi besvarar inkomna frågor vardagar kl. 09:00-12:00.

Digitala verktyg som du kan få hjälp med:

• Canvas
  • Inspera Assessment (innan/efter tentamen)
  • Padlet
  • Mentimeter
  • Screenpal

Vi tar för tillfället inte emot beställningar av produktioner.

Screenpal: Fråga om uppgradering

Om du använder verktyget Screenpal och får ett meddelande om maxgräns för antalet användare samt fråga om att uppgradera, behöver du avsluta appen. Se bild på hur du gör det.

Logga därefter in via webbläsare och KI:s licens för Screenpal: https://screenpal.com/karolinska_institutet. Det här kan behöva göras fler gånger, när maxantalet användare nås.

Mitt ärende handlar om:

Boka stöd för distanstentamen

Behöver du boka stöd för distanstentamen för en digital examination använder du istället formuläret Boka stöd för digitala distansexaminationer.

Felanmälan

Behöver du felanmäla datorer och tekniken i någon av skrivsalarna, kontakta studentit@ki.se.

Om du har administrativa frågor kring tentamen

Om du har administrativa frågor kring tentamen ska du kontakta tentamensservice@ki.se.

Boka handledning

Har du redan fått stöd för dina första tre tentor men vill ha extra stöd med en särskild fråga för att hjälpa dig utveckla vidare? Boka en handledning med en IKT-pedagog direkt.

Vilket område vill du ha handledning i?
Ärendet gäller
Ärendet gäller (Inspera)
Kontoärendet gäller
All användarsupport ges av InteDashboard via mail på adress support@intedashboard.com.  InteDashboards support är öppen för alla som använder systemet även studenter. Undantaget är konto för medarbetare på läkarprogrammet och kurser som ingår i licensavtalet. Konto beställer du här.
Innan vi kan godkänna en produktionsförfrågan vill vi alltid boka in en handledning där vi diskuterar innehåll, tidsåtgång, deadline och kostnader. Läs gärna Checklista för videoproduktion.
Frågor om funktionalitet och användning av KI Survey besvaras via https://selfservice.ki.se
Forskningsprojekt hänvisas till levenrantörens support

Lathundar och manualer:
Skapa kursvärderingsenkät och samla in svar med KI Survey
mportera frågor i KI Survey
Kurskod [mellanslag] tillfälleskod Kursnamn Termin
Vi uppskattar om du inför ett första planeringsmöte kan ge information om:
  • Datum när filmen måste vara klar
  • Antal medverkande i filmen
  • Inspelningsplats (studio eller annan miljö)
  • Annan media som ska ingå (animation, tabeller, grafik, bildpresentation)
  • Plattform för publicering (Canvas, KI Play, sociala medier)
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.