Facility Management i Biomedicum
Facility Management (FM) erbjuder en samordnad service och support till alla i Biomedicum.
Vår vision är att ge service och support till kärnverksamheten i Biomedicum med fokus på hög nivå av säkerhet, effektivitet och kvalitet.
FM:s servicekatalog
I FM:s servicekatalog hittar du övergripande beskrivningar av våra bastjänster.
Kontakta oss gärna vid behov av tjänster som inte finns beskrivna i katalogen.
Bastjänst
En grundläggande nivå på servicetjänster som levereras till alla i Biomedicum och som finansieras av FM-avgiften (som fastställs 1 gång per år). Bastjänster levereras vardagar under ordinarie arbetstid.
Materialkostnader
Vissa tjänster kräver inköp av material tex. verkstadsarbeten, utskrift av posters mm. Detta bekostas av beställaren.
Uppdrag
Uppdrag är tjänster som levereras vid enstaka tillfällen enligt överenskommelse och debiteras enligt överenskommen beställning.
FM Helpdesk
Registrera ditt ärende via FM Helpdesk. Vår ambition är att hjälpa dig inom 24 timmar (vardagar).
Vi vidarebefordrar underhållsförfrågningar till Akademiska Hus eller Fastighetsavdelningen.
Logga in på FM Helpdesk med ditt KI-ID och fyll i formuläret. Var så specifik som möjligt i din beskrivning. Registrera endast ett ärende per formulär.
Om det inte går att logga in på FM Helpdesk, vänligen skicka ditt ärende som ett e-post till fm.biomedicum@ki.se istället.
Organisation
Enhetschef
Administration
Husgemensam Service
Angelica Arribada Arcaya
Teknisk AssistentVeronica Godoy Valenzuela
Teknisk AssistentTeknisk Service
Andreas Adolfsson
DriftteknikerBoje Persson
DriftteknikerGods och Logistik
Janet Castro
Teknisk AssistentFrida Holmqvist
Teknisk AssistentSupply Center
Milina Jovanovic
Teknisk AssistentDisk- och Sterilcentral
Hina Mohsin
Teknisk AssistentMonica Riveros
Teknisk AssistentElizabeth Valenzuela
Teknisk AssistentLaboratoriesäkerhet
FAKTA OM FM HELPDESK
- FM hanterar ungefär 250-300 ärenden per månad.
- I mars och oktober kommer det in flest ärenden, medans det kommer in minst antal i juli.
- Ungefär 60% av ärendena är relaterade till Teknisk service, ungefär 25% till Gods och logistik, och resten av ärendena är relaterade till teamen Laboratoriesäkerhet, Disk- och sterilisering, husgemensam service och ledningen.
Antal ärenden per år
År/Antal ärenden | ||||
---|---|---|---|---|
2018 | 3212 | |||
2019 | 2923 | |||
2020 | 2680 | |||
2021 | 2807 | |||
2022 | 3010 |