Pedagogisk grundsyn & utbildningsdesign
Här finns information och resurser för att designa en kurs för meningsfullt lärande och formulera lärandemål inom utbildning på grundnivå och avancerad nivå. Läs också om verksamhetsintegrerat, interprofessionellt och teambaserat lärande.


Kursdesign och lärandemål

Verksamhetsintegrerat lärande - VIL
VIL är ett samlingsbegrepp för de pedagogiska modeller som bygger på samverkan och integrering mellan högre utbildning och arbetsliv.

Interprofessionellt lärande - IPL
Interprofessionellt lärande, IPL, uppstår när två eller fler professioner lär om, från och med varandra i syfte att möjliggöra effektivt samarbete och förbättra människors hälsa.

KI:s pedagogiska grundsyn
Den pedagogiska grundsynen är en gemensam utgångspunkt och vägledning vid arbete med lärande inom KI, oavsett roll och verksamhet. Den pedagogiska grundsynen utgår ifrån tre perspektiv.

Teambaserat lärande - TBL
TBL är en undervisningsmetod som baseras på aktivt lärande och arbete inom grupper.
Här finns mer material och information om kurser och utbildningar i TBL.