Kommunikationsavdelningens verksamhetsplan
Detta är kommunikationsavdelningens verksamhetsplan för 2024. Den finns även som PDF för utskrift.
Uppdrag och ansvar
Kommunikationsavdelningen (KA) skapar förutsättningar för KI att nå verksamhetsmålen inom forskning och utbildning genom att samordna och utveckla universitetets kommunikation. Avdelningens uppdrag är att planera och genomföra strategiska och operativa kommunikationsinsatser med utgångspunkt i verksamhetens behov. Avdelningen tillhandahåller kanaler för effektiv kommunikation, vårdar det gemensamma varumärket, skildrar KI som universitet och stärker KI:s roll som samhällsaktör.
- Stärka universitetsledningens och KI:s chefers strategiska kommunikation.
- Stödja arbetet med ledningens nio prioriterade fokusområden.
- Arbeta för mer samordnade, lättanvända och effektiva interna digitala kommunikationskanaler.
- Utveckla stödet till forskarnas kommunikation.
- Stärka KI:s varumärke lokalt, nationellt och internationellt, inklusive att se över skyltprogram vid våra campus.
- Ta fram en KI-gemensam webbstrategi och stödja arbetet med RIMS.
- Utarbeta struktur för chefsforum
- Forskningsnyheter 2.0
- RIMS (främst implementering och integration på ki.se)
- The Cell (tillsammans med Tekniska muséet)
- Interna kanaler, inklusive medarbetarportalen
KI:s övergripande kommunikation inklusive:
- Innehållet och utvecklingen av webbplatserna
- Digitala kommunikationskanaler
- Forskningskommunikation
- Mediefrågor
- Varumärkesfrågor
- Kommunikation kring strategisk samverkan
- Intern- och medarbetarkommunikation
- KI:s centrala webbplats
- Digitala kommunikationskanaler
37 (varav 8 i kommunikatörspoolen)
- Digitala kommunikationskanaler
- Kommunikationssamordning och varumärke
- Press och redaktionellt innehåll
47 923 tkr
Kommunikationsavdelningens budget och finansiering för 2024 är totalt 47 923 tkr.
Foto: N/A