Användarmanual för "Mina sidor"
Här kan du läsa mer om hur du använder de olika funktionerna i HR-arkivet.
Anställning
Anställningsavtal/Bevis
Alla anställningsbevis och anställningsavtal ska skapas och administreras i HR-arkivet. HR-arkivet hämtar alla uppgifter från Primula, det enda du behöver göra är att lägga till uppgifter som inte finns i Primula. När alla uppgifter är ifyllda skapas dokumentet och skickas ut för underskrift till relevant arbetsgivarrepresentant. Beroende på vad det är för bevis/avtal ser processen lite olika ut. Processbeskrivningar finns samlade här.
Gör så här:
- Registrerar uppgifter i Primula (personuppgifter samt anställningsuppgifter)
- Logga in i HR-arkiv "Mina Sidor -för chefer och HR"
- Klicka på begreppet "Anställning" högst upp i menyn
- Välj Anställningsavtal/bevis
- Välj avtalsspråk och avtalstyp (vissa avtal finns endast på ett språk)
- Fyll i ett helt personnummer (YYYYMMDDNNNN), samordningsnummer eller fiktivt personnummer.
- Välj rätt anställning (vid flera anställningar bläddrar du genom de blå små fyrkanterna i högra hörnet.)
- Kontrollera uppgifterna (vid fel ändra i Primula)
- Komplettera med information i de vita boxarna.
- Fyll i information under steget "godkännande och signering"
- Klicka på registrera
När dokumentet har signerats sparas det i den digitala personakten.