Växel och telefonist

På KI har vi en extern svarstjänst, alltså telefonister som hanterar inkommande samtal i vår växel. Här beskrivs hur du kan justera de sökord som växeln har tillgång till.

Bild på telefonist.
Telefonist. Foto: Getty Images

Vem sköter växeln?

Från den 7/6 2023 tillhandahålls tjänsten av Coor. Det är nu Coor som ansvarar för hantering av de uppgifter som kan användas för att söka fram rätt mottagare av inkomna samtal. Det kan handla om:

  • Sökord - som titthålskirurgi, studievägledare, pressekreterare.
  • Fonetik - alternativ stavning av för- och efternamn.
  • Information för telefonist - till exempel arbetstider.

Om du får samtal kopplade som inte ska till dig så kan det bero på att ett eller flera av dina sökord inte avspeglar din tjänst på KI. Kontakta då Coor med ett förslag på rättning genom att skicka e-post till OrderTelefoniKI@coor.com

Det kan också hända att telefonister försöker nå dig för att bekräfta vilka uppgifter eller sökord man har för just din tjänst - allt för att göra vidarekopplingen av samtal så korrekt som möjligt.

Coor ringer då från ett nummer baserat i Borlänge, eller via en mejladress som avslutas med @coor.com.

Automatisk koppling mellan system

Under hösten införs en koppling mellan IKAT/Primula och växeln. Med detta kommer all övrig information som efternamn, besöksadress och titel att rättas automatiskt i växeln i framtiden.

ML
Innehållsgranskare:
Daniel Ståhl
2024-11-06