IT-support

Helpdesk heter KI:s centrala IT-support för dig som medarbetare. På den här sidan hittar du öppettider och detaljer kring de kontaktvägar som finns.

Kontaktuppgifter till Helpdesk

Svar på de vanligaste IT-relaterade frågorna finns på KI Self Service eller IT och telefonisidorna här på medarbetarportalen. 

KI Self Service - skapa och följ dina ärenden

Behöver du hjälp att lösa ett IT-problem är du välkommen att skapa ett ärende via KI Self Service. Här kan du också söka information om din fråga via ett stort utbud av självhjälpsartiklar.

Helpdesk via telefon

Du är välkommen att kontakta Helpdesk för support via telefon: 08-524 822 22.

Öppettider 

Vi har öppet måndag till fredag kl. 08-17.

Besök våra servicedeskar 

Du kan också besöka någon av våra servicedeskar under drop-in tider för att få hjälp med att lösa ditt IT-problem. 

Välkommen till: 

Solna

Adminhuset
Nobels väg 5
Öppettider: 09-12, måndag-fredag.

Biomedicum
Solnavägen 9
Öppettider: 13-16, måndag-fredag.

Bioclinicum, plan 4
Akademiska Stråket 1
Öppettider: 09-15 måndag-fredag.

Flemingsberg 

ANA Futura, plan 8, hiss C
Alfred Nobels Allé 8
Öppettider: 09-16, måndag-fredag.

Södersjukhuset

KI SÖS Administration
Öppettider: 09-13, måndagar jämna veckor.

Danderyds sjukhus

KI DS Administration
Öppettider: 09-13, måndagar udda veckor.

Two members of the IT support staff
Två av medarbetarna i vår förstalinjesupport hos Helpdesk. Foto: Erik Cronberg.

Om Helpdesk - KI:s centrala IT-support

Helpdesk ger teknisk support på universitetsgemensamma IT-och telefonitjänster. Vi svarar på användarfrågor, avhjälper fel och ger råd om till exempel installationer och licenser.

När du ringer eller skapar ett ärende via KI Self Service kommer du i kontakt med en av våra medarbetare i förstalinjesupporten, med mångårig erfarenhet av IT-frågor på KI och stor vana av kundbemötande. Samtliga ärenden loggas i vårt interna supportsystem vilket garanterar att du alltid får återkoppling på din fråga. Om förstalinjens support inte kan besvara din fråga går den vidare till kollegor med specialistkompetens.

Vi finns på plats på Campus Solna och Campus Flemingsberg.

Visste du att?

Under 2022 hade KI Self Service ca 450 000 sidvisningar och Helpdesk hanterade drygt 28 600 ärenden.

IT-support vid institutioner utanför Samordnad IT

Du som tillhör en institution utanför Samordnad IT vänder dig till institutionens egna IT-support:

Kontaktvägar och detaljer hittar du här.

Driftinfo

Du hittar aktuell information om pågående problem och planerade åtgärder under Driftinfo på Medarbetarportalens startsida.

Planerat servicefönster för driftunderhåll sker varje torsdag från kl. 19:00 - 22:00.

Mer information för inloggade medarbetare

Det finns mer information för dig som arbetar i följande grupper

  • K1.Molekylär medicin och kirurgi
  • K6.Kvinnors och barns hälsa
  • K7.Onkologi-Patologi
  • K8.Klinisk neurovetenskap
  • OF.Odontologi
  • OV.Universitetstandvården
Logga in med KI-ID
OP
Innehållsgranskare:
Daniel Ståhl
2023-12-22