Ansökan om behörighet i Selma
För att få behörighet att arbeta med kursplaner i Selma måste du delta i en användarutbildning samt skicka in en ansökan om behörighet. Ska du arbeta med övriga funktioner i systemet räcker det med att du skickar in ansökan om behörighet. För att kunna logga in i Selma måste du ha ett KI-ID.
Om signering av blanketten: Om det inte är praktiskt möjligt att få behörighetsansökan underskriven och skannad går det utmärkt att använda e-signatur. Ett dokument kan skrivas under med fler e-signaturer. Du hittar verktyget för e-signatur i rullisten Digitala verktyg i Medarbetarportalen. Kom ihåg att ansökan ska signeras av både dig det gäller och prefekt/AC för den institution ansökan gäller.
Behörighetsansökan kursplan
- För kursansvariga lärarare/administratörer
- För handläggare som ska granska och dokumentera beslut om att fastställa kursplan i Selma
- För grundutbildningsansvariga (GUA) finns en särskild blankett där GUA kan ange vilka delar i Selma hen behöver tillgång till
Behörighetsansökan utbildningsplan
- För handläggare som ska arbeta med utbildningsplan i Selma
- För grundutbildningsansvariga (GUA) finns en särskild blankett där GUA kan ange vilka delar i Selma hen behöver tillgång till
Behörighetsansökan kurstillfälle
- För handläggare som ska arbeta med sökbart och ej sökbart kurstillfälle i Selma
- För grundutbildningsansvariga (GUA) finns en särskild blankett där GUA kan ange vilka delar i Selma hen behöver tillgång till