KI:s pedagogiska projektmedel
Kommittén för utbildning på grundnivå och avancerad nivå (KU) utlyser årligen medel för pedagogisk utveckling.
Utlysning inför 2025
- Ansökningsperioden för KI:s pedagogiska projektmedel 2025 är nu stängd.
Beviljade ansökningar 2025
Titel: Integrating Generative AI in Higher Education to Enhance Critical Thinking, Learning, and AI Preparedness.
Kontakt: Matthew Kirkham
Titel: Utveckling av interprofessionell lärandeaktivitet för studenter med fokus på patientdelaktighet i akutmiljö.
Kontakt: Hanna Dubois
Titel: Simulation-based teaching and learning statistics in educational programs
Kontakt: Nicola Orsini
Titel: Moving Forward with ADHD in Medical Education- strategies for inclusive practices.
Kontakt: Anders Sondén
Titel: Empowering Student Success: Implementing Peer-Led OSPE to Enhance Confidence and Motivation for Summative OSPE.
Kontakt: Catharina Hultgren
Beviljade ansökningar 2024
Titel: Learning with patients – patient involvement in campus based undergraduate education.
Kontakt: Terese Stenfors
Titel: Agenda 2030 och Hållbar hälsa i hälso- sjukvårdsutbildning - möjligheter och hinder ur ett pedagogiskt perspektiv.
Kontakt: Tobias Alfvén
Titel: A 10-year evaluation of the impact of medical students’ degree project course.
Kontakt: Riitta Möller
Beviljade ansökningar 2023
Titel: Praktisk Utbildning med Multimedia Användning (PUMA) – för färdighetsträning och god tillförlitlighet inom logopedi.
Kontakt: Sofia Strömbergsson
Titel: Perceptions of teaching and learning during implementation of team-based learning in the medical programme curriculum.
Kontakt: Anna Kiessling
Titel: Är klinisk livehandledning hjälpsam och effektivt för att utveckla terapeutisk kompetens vid psykoterapiutbildning?.
Kontakt: Sven Alfonsson
Titel: 360-film - ett interaktivt digitalt verktyg för att träna kliniska scenarier i autentisk miljö.
Kontakt: Anna Svenningsson
Titel: Utveckling och implementering av instrument för bedömning av professionalism inom logopedi.
Kontakt: Joakim Körner Gustafsson
Beviljade ansökningar 2022
Titel: A learner-centred approach for incorporating virtual reality tools in the undergraduate curricula for dental and oral health students in Sweden, Belgium and New Zealand
Kontakt: Nagihan Bostanci
Titel: Digital färdighetsträning för att öka läkarstudenters kliniska och professionella kompetens att genomföra suicidriskbedömning av barn och ungdomar.
Kontakt: Eva Serlachius
Titel: Fit for purpose- implementing safe and respectful maternity care in midwifery education and practice.
Kontakt: Emilija Wilson
Titel: Virtuella patienter i socialrobotisk plattform: hur tillvarata artificiell intelligens för att stärka interprofessionellt lärande inom vårdutbildningar
Kontakt: Ioannis Parodis