För dig som ska göra ett inköp

För att göra inköp använder du dig i första hand av KI:s egna ramavtal/avtal som du hittar i Avtalskatalogen.

Om en vara/tjänst saknas i Avtalskatalogen använder du Kammarkollegiets ramavtal som är inköpscentral för samtliga statliga myndigheter. Anledningen till att KI har egna ramavtal är att KI:s behov kan skilja sig från andra statliga myndigheters.

KI använder e-handelssystem för beställningar som görs från KI:s befintliga ramavtal/avtal. Här gör du beställningar via UBW/E-handel.

Befintliga avtal

  • Du hittar KI:s ramavtal/avtal i Avtalskatalogen.
    För att kunna se Avtalskatalogen behöver du logga in på Medarbetarportalen högst upp på sidan til höger eller via den blåa rutan till höger. Avtalskatalogen kommer då att synas längst ned på sidan under Innehåll för alla medarbetare på KI.
  • Alla statliga ramavtal hittar du på avropa.se.

Om du inte hittar ett ramavtal/avtal som du kan använda dig av och upphandlingsbeloppet överstiger 100 000 kr så behöver du begära Upphandlingsstöd genom att fylla i Begäran om upphandlingsstöd. Direktupphandling under 100 000 kr, se Processchema för inköp och upphandling.

Grundläggande information

Inköp och EU-redovisning

Inköp- och upphandlingsenheten godkänner inte avsteg från avtal oavsett inköpsbelopp.
Frågor gällande EU-redovisning riktas till GMO Grants Management Office (inte inköp- och upphandlingsenheten).

Inköp & Upphandling gör inga bedömningar av vilka krav som ställs för EU-redovisning oavsett belopp.

Dokument

Mer information för inloggade medarbetare

Det finns mer information för dig som arbetar i följande grupper

  • All KI staff
  • OF.Odontologi
  • OV.Universitetstandvården
Logga in med KI-ID