För dig som ska göra ett inköp

För att göra inköp använder du dig i första hand av KI:s egna ramavtal som du hittar i Avtalskatalogen. Anledningen till att KI har egna ramavtal är att KI:s behov kan skilja sig från andra statliga myndigheters.

KI:s ramavtal hittar du i Avtalskatalogen. För att kunna se Avtalskatalogen behöver du logga in på Medarbetarportalen högst upp på sidan til höger eller via den blåa rutan till höger. Avtalskatalogen kommer då att synas längst ned på sidan under Innehåll för alla medarbetare på KI.

Befintliga avtal

Grundläggande information

Inköp och EU-redovisning

Inköps- och upphandlingsenheten varken hanterar, bedömer eller godkänner frågor om inköp eller avstegsansökan från ramavtal med hänsyn till EU-redovisningsmedel. Det gäller oavsett inköpsbelopp, alltså även inköp under 100 000 kr. Frågor gällande EU-redovisning riktas till GMO Grants Management Office (inte Inköps- och upphandlingsenheten).

Inköp & Upphandling gör inga bedömningar av vilka krav som ställs för EU-redovisning oavsett belopp.

Kontakt

Vid frågor vänligen kontakta Inköp och upphandlingsenheten.

Dokument

Mer information för inloggade medarbetare

Det finns mer information för dig som arbetar i följande grupper

  • All KI staff
  • OF.Odontologi
  • OV.Universitetstandvården
Logga in med KI-ID