Utbildningsadministration vid institutionen för laboratoriemedicin
Utbildningsadministrationen vid institutionen för laboratoriemedicin (Labmed) består av enhetschef, utbildningsadministratörer och studievägledare.
Stöd till Labmeds utbildningsverksamhet sköts vid det administrativa kansliets enhet för utbildningsadministration. Enheten leds av en chef som tillsammans med studievägledare och utbildningsadministratörer ansvarar för administrationen av de utbildningar och kurser som institutionen ger. I enhetens uppdrag ingår även kommunikation med studenter, både inom ramen för studievägledarens arbete men även i dagliga frågor rörande kursutbud, registreringar, scheman, tentor, examina m.m.
Uppgifter som hanteras
Utbildningsadministrationen hanterar en varierande mängd uppgifter varav de främsta summeras nedan:
- Registrering, resultatrapportering m.m. i studieadministrativa systemet Ladok
- Stöd i kommunikation av utbildningsinformation via webbsidor och övriga kanaler
- Stöd vid tentamenshantering, inklusive hjälp med lokalbokningar i TimeEdit
- Stöd vid schemaläggning och lokalbokning
- Studievägledning till studenter inom Labmeds utbildningar och kurser
- Support till lärare i studieadministrativa system såsom Canvas och Ladok
- Administration av tillgodoräknanden
- Administration av kursenkäter
- Kontaktyta gentemot de studieadministrativa funktioner som finns inom KI:s gemensamma verksamhetsstöd
- Och mycket mer …
Enhetschef
Enhetschef Busra Kocaturk samordnar gruppens arbete och ansvarar för att kontinuerlig dialog förs med institutionens prefekt, avdelningschefer och lärare gällande utbildningsadministrativt behov. I enhetschefens arbete ingår även stöd till institutionens utbildningsledning, dvs. GUA, PD m.fl., samt till Utbildningsnämnden.