Regler för bokning och användning av mötesrum, poddar, touchdownplatser och samtalsrum i ANA Futura

I ANA Futura finns det flera olika rum att mötas. På denna sida har vi samlat vilka möjligheter som erbjuds och vilka regler som gäller för samtliga rumsalternativ.

Foto på mötesrum Fleming i ANA Futura
Mötesrum Fleming, ANA Futura Foto: Christina Sundqvist

Mötesrum

Mötesrummen är huvudsakligen till för personal verksam inom ANA Futura.

Vad gäller för externa användare/besökare?

• Grupper utanför ANA Futura får vistas i våra mötesrum, men det kräver att minst en person som sitter fysiskt i ANA Futura är värd för mötet och också deltar

• Utöver detta så finns det grupperingar som har avtal med ANA Futura om att få använda mötesrummen och dessa undantas från denna regel.

Utbildningsaktiviteter med studenter EJ tillåtet

• Utbildningsaktiviteter med studenter (såsom tentor, kurser, examinationer) får inte bedrivas i ANA Futuras mötesrum. Det finns bokningsbara lokaler i TimeEdit avsedda för utbildning på Campus. Detta gäller alla, oavsett om man sitter i ANA Futuras lokaler eller om man har avtal att använda mötesrummen.

Tillställningar i mattorget/mötesrum i ANA Futura

Hur bokas mötesrummen?

Mötesrummen bokas i Outlook kalendern eller spontant på skärmen utanför rummet.

Foto på mötesrum Fleming i ANA Futura
Mötesrum Fleming, ANA Futura Foto: Christina Sundqvist

Viktig information vid bokning av mötesrum!

• Enbart möten
    Mötesrummen får endast användas för möten, ej som ett kontor.

• Välj mötesrum utifrån antalet mötesdeltagare
    Välj mötesrum utifrån antalet uppskattade mötesdeltagare. I namnet för varje mötesrum står antalet platser i mötesrummet.

• Checka in på skärmen
    Glöm inte checka in på skärmen när du anländer till rummet (du har 10 min på dig att checka in från starttid), annars avbokas rummet och kan då bokas av andra i Outlook eller på skärm.

• Säkerställ att mötesrummet accepterar
    När du bokar rummet, glöm inte säkerställa att du får ett mejl att rummet accepterar din bokning. Om rummet tackar nej, har någon annan hunnit boka rummet före dig. Viktigt att notera är att även om rummet tackar nej så ligger rummet kvar i din outlook bokning. Att mötesrummet är specificerat i din outlook bokning är inget kvitto på att rummet har blivit bokat, bara mejlet från rummet garanterar att bokningen har gått igenom. Den som fått mejl om att rummet accepterat bokningen har rätt till användning av rummet.

• Städa!
    Mötesrummen lämnas i städat skick.
Podd för möten, plan 8 i ANA Futura.
Podd på plan 8 i ANA Futura. Foto: Christina Sundqvist

Poddar

Poddarna är huvudsakligen till för personal verksam inom ANA Futura.

Vad gäller för externa användare/besökare?

Externa besökare kan använda poddarna om en ANA Futura anställd är med i mötet/samtalet.

Vad gäller för möten/samtal i poddarna?

• Poddarna ska enbart användas för kortare möten/samtal, ej som ett kontor.
  • Välj en podd efter utifrån antalet mötesdeltagare
  • Poddarna lämnas i städat skick.

Kan en podd bokas?

Nej. Poddar används spontant och kan inte bokas.

Bild på en touchdownplats med ett skrivbord omgivet av skärmar samt en kontorsstol.
Touchdownplats i ANA Futura, Campus Flemingsberg. Foto: Christina Sundqvist

Touchdownplatser

• Touchdownplatserna är främst avsedda för gäster/magister- och masterstudenter som är här under en kortare period (från dagar till 6-9 månader) och inte har en egen kontorsplats.

• Anställda som har en egen kontorsplats ska främst använda sin plats, men kan använda lediga touchdownplatser under kortare perioder om det finns behov av att sitta avskärmat en begränsad tid. Platsen ska alltid lämnas vid slutet av dagen och inga personliga saker får lämnas kvar.

Vad gäller för externa användare/besökare?

Touchdownplatserna är främst till för externa användare/besökare.

Kan en touchdownplats bokas?

• Nej. Touchdownplatserna används spontant och går inte att boka.

• En touchdownplats får användas max en dag av gäster/magister- och masterstudenter. Vid slutet av dagen lämnas platsen och inga personliga saker får lämnas kvar. Torka av skrivbordet så en ny person kan använda platsen dagen efter.

Om att äta mat

Om du vill äta mat, använd ett fikarum eller gå till mattorget på plan 7.

Förvaring av personliga saker

Låsbara skåp

Lämna aldrig din dator, väskor etc utan uppsikt. Om du behöver lämna din plats när som helst under dagen, lägg dina värdesaker i ett låsbart skåp. Skåpet kan endast användas under 12 timmar, därefter låses det upp automatiskt. För jackor och större väskor rekommenderar vi att använda de större låsbara skåpen i omklädningsrummen på plan 5 (12-timmars regeln gäller även där). Inköp av skåp pågår.

Foto på ett bord och tre stolar i ett samtalsrum i ANA Futura.
Samtalsrum i ANA Futura. Foto: Christina Sundqvist

Samtalsrum

Samtalsrummen är huvudsakligen till för personal verksam inom ANA Futura.

Vad gäller för externa användare/besökare?

Externa användare/besökare ska främst använda touchdownplaterna. Samtalsrummen får användas för exempelvis telefonsamtal men de får inte användas som en arbetsplats.

Vad får samtalsrummen användas till?

• Samtalsrummen ska främst användas för exempelvis telefonsamtal, telefonmöten, kortare möten och hybridmöten.
  • Samtalsrummen får inte användas som ett kontor.

Kan ett samtalsrum bokas?

Nej. Samtalsrummen används spontant och kan inte bokas.

LF
2024-03-20