Om facksektionen ST på KI

Fackförbundet ST är en facklig organisation på statens område. ST är partipolitiskt obundet och ett vertikalt förbund som organiserar alla kategorier av anställda oberoende av utbildning, lön eller befattning. ST:s fackliga ideologi är att arbetsplatsen, arbetet och arbetsvillkoren utgör en helhet som bäst hanteras genom att alla på arbetsplatsen verkar inom samma förbund.

För anställda inom universitets- och högskolevärlden bildar vi en avdelning inom ST: Avdelning ST inom Universitets- och Högskoleområdet.

Inom avdelningen bildar vi en egen sektion: Facksektionen ST vid Karolinska Institutet.

ST organiserar administratörer, administrativa chefer, biomedicinska analytiker, bibliotekarier, disputerade forskare, doktorander, forskare, forskningssköterskor, handläggare, it-tekniker, laboratorieassistenter och laborativ personal. Kort sagt ett fack för alla anställda på KI, oavsett titel, utbildning och lön.

Du som är medlem i ST betalar varje månad en avgift. Storleken på avgiften varierar beroende på din situation och din inkomst. ST erbjuder även en a-kassa. Som ST-medlem får du också rabatter och förmåner t.ex. på försäkringar. Mer information finns på ST:s hemsida.

Mer information för inloggade medarbetare

Det finns mer information för dig som arbetar i följande grupper

• K1.Molekylär medicin och kirurgi
Logga in med KI-ID