Grundkurs i Canvas (distans)

Med Canvas grundpubliceringskurs får du grunderna du behöver för att kunna skapa och redigera ditt kursmaterial i ett kursrum i Canvas.

Kursens upplägg

Kursen genomförs på distans i Canvas med ett digitalt uppstartsmöte och en digital avstämning efter kursens slut.

Kursen består av två delar:

Del 1

• Du ska som student göra några uppgifter i en mikro-kurs.
  • Du kommer att få tillgång till denna kurs när du anmäler dig till grundkursen. Du får ett mejl med instruktioner en vecka innan uppstartsmötet (se datum nedan).
  • Du får göra dessa uppgifter när du vill men observera att du måste ha avslutat mikrokursen innan vi träffas i Zoom för vårt uppstartsmöte. Uppgifterna tar högst en timme att göra.

Del 2

Dekorativ bild.
Illustration: Getty Images.
  • Anmäl dig till datum för uppstartsmöte.
  • Inför del 2 får du tillgång till Canvas grundpubliceringskurs online för lärare. Kursen är uppdelad i moduler och du får instruktioner på vad du själv ska göra i varje avsnitt. Genom att skapa din egen kurs får du träna på att skapa och publicera innehåll.
  • Du jobbar i din egen takt med uppgifterna under fyra veckor.

Aktuella kursdatum

Våren 2024

Uppstart: 4 mars 2024 kl. 13:00-14:00. Läs mer om kursen och anmäl dig till vårens omgång på Grundkurs i Canvas.

Webbaserad grundkurs i Canvas

Grundkursen finns också helt webbaserad. Du hittar mer information om den på Högskolepedagogiska kurser

Kontakt

Använd formuläret Kontakta oss om lärplattform och digitala verktyg om du vill komma igång med Canvas handledning.