Rutin för paketmottagning i ANA Futura

Paketmottagningen hanteras av ANA Futuras serviceteam.

Foto på godsmottagningsrum med hyllor med paket.
Godsmottagningsrummet i ANA Futura. Foto: Christina Sundqvist

Serviceteamets ansvar

  1. Serviceteamet hämtar paketen från lastkajen och ställer i godsmottagningsrummet.
  2. Serviceteamet märker varje paket med mottagarens namn (om det står angivet på paketet) samt ankomstdatum.
  3. Tunga paket märks med "heavy" och placeras på en hylla på låg höjd.
  4. Alla paket uppmärkta med "torris" eller "-80 grader" placeras i -20 graders frysen om inget annat anges på paketet.
  5. Serviceteamet skickar ett mejl till mottagaren att paket finns att hämta.

Information om omärkta paket

Varje fredag vid lunchtid skickar serviceteamet ett mejl till sändlistan "ANA Futura Lab". I mejlet anges antalet omärkta paket (dvs som saknar namn på mottagare) i godsmottagningsrummet, tillsammans med en uppmaning till verksamheten att kontrollera dessa.

Paketmottagarens ansvar

  1. Se till vid beställning, att paketet märks med rätt adress samt namn på mottagare.
  2. Hämta aviserat paket inom 1-2 arbetsdagar.
  3. Om ett paket inte hittas, följa rutinen "om paket försvinner".

Vad händer om paket försvinner?

  1. Spåra ditt eget paket via leverantören.
  2. Om paketet är levererat, begär ut signaturen på mottagaren i ANA Futura.
  3. Kontakta serviceteamet med den ovanstående informationen.
  4. Serviceteamet felsöker.
  5. Om paket inte hittas görs en situationsbaserad bedömning av ANA Futura föreståndare om ersättning skall utgå. För att komma ifråga för ersättning krävs att mottagare har följt rutinen ovan.