Rutin för paketmottagning i ANA Futura
Paketmottagningen hanteras av ANA Futuras serviceteam.

Godsmottagningsrummet i ANA Futura.
Foto: Christina Sundqvist
Serviceteamets ansvar
- Serviceteamet hämtar paketen från lastkajen och ställer i godsmottagningsrummet.
- Serviceteamet märker varje paket med mottagarens namn (om det står angivet på paketet) samt ankomstdatum.
- Tunga paket märks med "heavy" och placeras på en hylla på låg höjd.
- Alla paket uppmärkta med "torris" eller "-80 grader" placeras i -20 graders frysen om inget annat anges på paketet.
- Serviceteamet skickar ett mejl till mottagaren att paket finns att hämta.
Information om omärkta paket
Varje fredag vid lunchtid skickar serviceteamet ett mejl till sändlistan "ANA Futura Lab". I mejlet anges antalet omärkta paket (dvs som saknar namn på mottagare) i godsmottagningsrummet, tillsammans med en uppmaning till verksamheten att kontrollera dessa.
Paketmottagarens ansvar
- Se till vid beställning, att paketet märks med rätt adress samt namn på mottagare.
- Hämta aviserat paket inom 1-2 arbetsdagar.
- Om ett paket inte hittas, följa rutinen "om paket försvinner".
Vad händer om paket försvinner?
- Spåra ditt eget paket via leverantören.
- Om paketet är levererat, begär ut signaturen på mottagaren i ANA Futura.
- Kontakta serviceteamet med den ovanstående informationen.
- Serviceteamet felsöker.
- Om paket inte hittas görs en situationsbaserad bedömning av ANA Futura föreståndare om ersättning skall utgå. För att komma ifråga för ersättning krävs att mottagare har följt rutinen ovan.