Bites of learning: Förstår dina studenter verkligen dina föreläsningar?

Har du någonsin undrat om dina studenter verkligen förstår dina föreläsningar? Upptäck hur det innovativa ReMoDEL-projektet revolutionerar vår förståelse av studenters inlärning i realtid.

I detta Bites of Learning-webbinarium utforskar vi projektet ReMoDEL (Real-time Monitoring of Dynamic English Listening), som nyligen finansierats av Vetenskapsrådet (VR). Lär dig hur denna nya metod använder en fotpedal för att registrera när studenterna förstår eller inte förstår under föreläsningar. Joe Siegel från Stockholms universitet presenterar de första resultaten som är relevanta för kvalitativ undervisning och lärande och samtalar med Jenny Valcke från Enheten för undervisning och lärande.

Webbinariet behandlar följande ämnen:

  • Vikten av tydlig struktur och övergångar i föreläsningar.
  • Hur man anpassar talhastighet och artikulation för bättre förståelse.
  • Psykologisk trygghets betydelse för studenternas engagemang.
  • Innovativa tekniker som frågesporter före föreläsningen, feedback i realtid och studentinteraktion för att förbättra inlärningen.
  • Hur multimodalt lärande (bilder, visuella hjälpmedel, gester) kan vara avgörande för förståelsen.

Titta på webbinariet här