Stöd & verktyg för dig som arbetar i ANA Futura

Allmän information om tillhörighet och administration vid arbete i ANA Futura.

Inköp, äskningar och beställningar

Vid inköp till din institution gäller samma rutiner som idag, dvs de inköpare som sköter beställningar på respektive institution kommer att fortsätta göra det initialt.

Inköp till ANA Futura

Om du vill göra inköp som ska bekostas av ANA Futura vill ekonomigruppen att du fyller i ett inköpsgodkännande. Se rutin nedan.

  1. Fyll i inköpsblanketten
  2. Skicka blanketten till ANA Futuras ordförande Lars Frelin (lars.frelin@ki.se) för signatur.
  3. Lars kontaktar Yuhan Bhaddo i ekonomigruppen för godkännande.
  4. Yuhan kontaktar berörd person och meddelar om inköpet godkänns eller ej.  

Rutin för äskande av medel för gemensam infrastruktur i ANA Futura

För äskande av medel för gemensam utrustning ska denna rutin följas.

Videokonferenskamera

En videokonferenskamera finns för utlåning till medarbetare i ANA Futura. Se rutin för bokning under lokalt tillägg på denna sida

Skrivare/printrar

Skrivarna på plan 7, 8 och 9 är installerade med FollowMePrint vilket innebär att du kan hämta din utskrift på valfri skrivare som ingår i tjänsten med hjälp av ditt KI-kort.

Läs mer om FollowMePrint och hur du sätter upp standardskrivaren

Koppla ditt kort till skrivaren

Du måste koppla ditt kort till skrivaren innan du skriver ut första gången. När du har gjort detta kan du använda alla skrivare i ANA Futura.

Guide hur du kopplar ditt kort och använder skrivaren (pdf)

Toners & printerpapper

Här kan du se rutinen för toners och printerpapper.

Passerkort

Läs om passerkortsreglerna under "Arbetsmiljö och säkerhet".

Rutiner för disputationsfirande

Här kan du läsa om de förslag som finns framtagna gällande disputationer och firande.