Rutin för äskande av medel för gemensam infrastruktur i ANA Futura
Denna rutin gäller vid äskande av medel för utrustning som kan nyttjas gemensamt av forskare i ANA Futuras lokaler.
Äskande av medel för gemensam utrustning gäller infrastruktur som för närvarande inte finns tillgänglig i ANA Futuras gemensamma laboratorier. Beslut fattas av ANA Futuras styrgrupp.
Ansökningsprocessen sker två gånger per år. Första perioden ska ansökan ska vara inskickad senast 31 mars och den andra perioden ska ansökan vara inskickad senast 30 september.
- Initierande grupp tar fram följande underlag (använd formuläret längre ned på sidan):
- Kort beskrivning av utrustningen
- Beskriv kortfattat strategisk vikt för forskningen i ANA Futura.
- Redogör användarunderlaget i ANA Futura (gärna via en användarenkät)
- Ange hur stor del av kostnaden som ska äskas från styrgruppen
- Redovisa eventuell extern finansiering
- Bifoga offert från upphandlad leverantör
- Initierande grupp visar upp underlagen i steg 1 för sin institutions prefekt/AC för godkännande att ta detta vidare.
- Om prefekt/AC godkänner i steg 2. Skicka in äskandet till ANA Futuras föreståndare under någon av ansökningsperioderna, senast 31 mars eller 30 september.
- Föreståndare granskar alla underlag innan äskandet presenteras för ekonomigruppen i ANA Futura.
- Föreståndare presenterar äskandet för beredningsgruppen ANA Futura på ett nästkommande möte. Bredningsgruppen gör en bedömning av nuvarande behov av den utrustning som vill köpas in.
- Om beredningsgruppen ANA Futura anser att äskandet kan tas vidare, tar föreståndare upp äskandet som en punkt på ett kommande ANA Futura styrgruppsmöte.
- Föreståndaren i ANA Futura informerar initierande grupp om äskande är godkänd eller inte.