Problem med inloggning i PA-webben
Det finns olika anledningar till att du inte kan logga in i PA-webben.
Den vanligaste orsaken är att du har olika identiteter i våra IT-system eller att du inte är anställd på KI. En annan anledning kan vara att du inte har ett svenskt personnummer eller samordningsnummer.
Har du problem med inloggning, kontakta HR avdelningen på din institution.
Anställd
Har du svenskt personnummer eller samordningsnummer har du behörighet till PA-webben.
Logga in med ditt KI-ID och lösenord.
Har du inloggningsproblem, kontakta HR avdelningen på din institution.
Anknuten/Stipendiat/Timavlönad
Anknutna, studenter (inklusive stipendiater och doktorander utan anställning) samt timavlönade saknar behörighet till PA-webben.
Behöver du åtkomst till PA-webben, kontakta HR avdelningen på din institution.
Handläggare med Primula-behörighet
Är du en handläggare/administratör med behörighet till Primula-klienten, kontakta payroll@uf.ki.se om du har problem med din inloggning.
Behöver du åtkomst till Primula-klienten i Appcenter, använd denna guide
Är det första gången du ska använda Primula, fråga HR avdelningen på din institution om dom har skickat in en behörighetsansökan för dig.
Behörighet saknas Resor/utlägg
Får du felmeddelande om att behörighet saknas när du klickar på Resor/utlägg i PA-webben, kan det bero på att ditt lösenord till Primula-klienten har gått ut. Loggar du in i Primula-klienten och byter ditt lösenord kommer du få tillbaka behörigheten till Resor/utlägg.
Problem med att ansluta till Primula-klienten
Får du felmeddelande om att det inte gick att ansluta till Primula kan du testa att rensa cache i din webbläsare. Behöver du hjälp med detta, kontakta IT-supporten