Problem med åtkomst till PA-webben

Har du problem med inloggning till PA-webben, kan det bero på att du inte är anställd eller har fler identiteter i våra IT system. Är du handläggare i Primula och har problem med att komma åt vissa sidor i PA-webben kan det bero på att du behöver förnya ditt lösenord till Primula-klienten.

Problem med att logga in i PA-webben

Det finns olika anledningar till att du inte kan logga in i PA-webben.
Den vanligaste orsaken är att du har olika identiteter i våra IT-system eller att du inte är anställd på KI. En annan anledning kan vara att du inte har ett svenskt personnummer eller samordningsnummer.

Har du problem med inloggning, kontakta HR avdelningen på din institution.

Anställd

Har du svenskt personnummer eller samordningsnummer har du behörighet till PA-webben.

Logga in med ditt KI-ID och lösenord.

Har du inloggningsproblem, kontakta HR avdelningen på din institution.

Anknuten/Stipendiat/Timavlönad

Anknutna, studenter (inklusive stipendiater och doktorander utan anställning) samt timavlönade saknar behörighet till PA-webben.

Behöver du åtkomst till PA-webben, kontakta HR avdelningen på din institution.

Handläggare med Primula-behörighet

Är du en handläggare/administratör med behörighet till Primula-klienten, kontakta payroll@uf.ki.se om du har problem med din inloggning.

Behöver du åtkomst till Primula-klienten i Appcenter, använd denna guide

Är det första gången du ska använda Primula, fråga HR avdelningen på din institution om dom har skickat in en behörighetsansökan för dig.

Behörighet saknas Resor/utlägg, Lönerevision,  Lönekostnadsspecifikation

Får du felmeddelande om att behörighet saknas när du klickar på någon av sidorna Resor/utlägg, Lönerevision eller Lönekostnadsspecifikation i PA-webben, kan det bero på att ditt lösenord till Primula-klienten har gått ut. Loggar du in i Primula-klienten och byter ditt lösenord kommer du få tillbaka behörigheten till sidorna. Det kan även vara så att webbsidan inte kan laddas när du klickar på någon av sidorna.

Problem med att öppna en sida i PA-webben

Om du inte kan öppna en sida i PA-webben utan studsar tillbaka till startsidan kan det bero på din webbläsare. Använd alltid senaste versionen av Chrome eller Mozilla samt se till att rensa cache i webbläsaren med jämna mellanrum. Det kan även bero på att ditt lösenord till Primula-klienten har löpt ut. Loggar du in i Primula-klienten och byter ditt lösenord kommer du få tillbaka behörigheten till sidorna.

Problem med att ansluta till Primula-klienten

Får du felmeddelande om att det inte gick att ansluta till Primula kan du testa att rensa cache i din webbläsare. Behöver du hjälp med detta, kontakta IT-support

MS
2024-04-23