Neos serviceteam

Styrgruppen i Neo har bestämt att det ska finnas ett gemensamt serviceteam för vissa funktioner i Neo som t.ex. godsmottagning, diskanläggning, vaktmästeri och passerkort till Neo.

Serviceteamet sitter på våning 8 i Neo (8620).

Tre män som står brevid varandra.
Neos serviceteam. Från vänster: Dawud Nantor, Johan Dethlefsen och Petri Köttö. Foto: N/A

Serviceteamets epostadress:

serviceteam-neo@ki.se

Godmottagning och gemensamma förråd

Serviceteamet fungerar som kontakt för leverantörer och budfirmor som lämnar eller hämtar paket i Neo. Detta inkluderar även att sortera inkommande post i postfacken på våning 8 och att fylla på Neos gemensamma förrådsrum (8618) med grundläggande arbetsmiljö- och säkerhetsrelaterade labbutrustning som handskar och avfallsbehållare. 

Paket som kommer till Neo levereras sen till olika ställen i Neo beroende på våning och institution. När det gäller temperaturkänsliga paket så förvaras se ibland i kylrummen bredvid serviceteamets kontor för upphämtning snarare än att levereras, beroende på tidpunkt förfrågan och rådande omständigheter. 

För den korrekta leveransadressen till Neo - se länkar nedan.

Öppettider:

Neos serviceteam och godsmottagning är bemmannad 08:30-15:30 under helgfria vardagar.
 

Om ingen är på kontoret så kommer nog någon snart. Vanligtvis finns någon i teamet på plats någon timme före och efter de normala öppettiderna.

Profile image

Johan Dethlefsen

Vaktmästeri med mera
Profile image

Dawud Nantor

Godsmottagning, disk, vaktmästeri
+46852481225

Petri Köttö

Diskanläggningen
+46852481017
Profile image

Anders Lindholm

Godmottagning, vaktmästeri och annat

Vaktmästeri och diverse

Gashantering

Koldioxid och kväve transporteras i rör genom hela Neo i tre fasta nätverk och används främst i cellkulturer för inkubatorer, men finns i alla laboratorier. Koldioxid och högkvalitativt kväve levereras i gastuber som serviceteamet ansluter och fyller på igen, lågkvalitativt kväve levereras genom kokning av flytande kväve. På våning 6, 7 och 8 finns även lokala gasnät som gör det möjligt att leverera andra gaser vid behov.

Lådor och skåp

Serviceteamet och även några institutionsasministratörer har kort för att programmera och öppna låsta lådor och skåp i kontor och korridorer.

Kaffe, felanmälan och leverantörskontakt

Neos serviceteam har hand om kontakterna med kaffeleverantörerna och tillhörande förbrukningsvaror (te, mjölk etc.)

Städning, felanmälan och leveranstörskontakt

Serviceteamet har hand om kontakten med städfirman, inkluderande klagomål och önskemål.

Vaktmästeri

Neos serviceteam hjälper till att flytta och förvara hyllor och möbler, laga eller felanmäla problem med dörrar, ventilation, hissar eller annan utrustning relaterad till byggnaden och laboratorierna.

Koordinering av fryshotell (rum, anslutning, larm)

Neos serviceteam hanterar utrymmet och kraft-och larmanslutningar för isotermiska frysar och lågtemperaturfrysare (LTF) både i fryshotellet på tredje våningen och på andra våningar, men på våningarna 6, 7 och 8 delegeras generellt ledningen till avdelnings- eller gruppadministratörer.

Samordning av generella funktioner i Neo

Neos serviceteam samordnar vissa funktioner för hela Neo och ibland även utanför Neo.
Dessa funktioner inkluderar:

  • Skicka ut varningar om brand- och evakueringslarm;
  • Planera dessa tillsammans med Neos arbetsmiljögrupp och Neos husråd;
  • Hantering av gemensam fakturering av vissa delade kostnader;
  • Kontakt med husägare, vaktmästare och KIs fastighetsavdelning (UF/FA);
  • Kontakt, samordning, inköp och service av vissa instrument och utrustning; samt
  • Avfallshantering och återvinning, ofta i samordning med Neo arbetsmiljögrupp.
JD
Innehållsgranskare:
Sara Bruce
2024-03-18