Nätbaserad kurs och manual i Inspera för lärare och administratörer

Det finns en grundutbildning i Inspera för dig som snabbt behöver komma igång med Inspera. Utbildningen är nätbaserad och du genomför den i egen takt, och materialet kan dessutom användas som manual.

Student typing on computer
Inspera Assessements är ett verktyg för digitala examinationer.

Om utbildningen

Grundutbildningen i Inspera är till för dig som snabbt behöver kom igång med verktyget Inspera Assessment. Utbildningen är helt nätbaserad via Canvas och Inspera utbildningsmiljön.

I kursen finns ett antal praktiska övningar för att på ett smidigt sätt ge dig allt du behöver för att komma igång i systemet.

Kursen är uppbyggd av moduler:

• Första modulen Digital Examination: ger övergripande information om systemet och hur det har implementerats på Karolinska Institutet.
  • Därefter går du igenom en eller flera moduler för att få behörighet i de olika rollerna som finns i systemet: Författare, Bedömare, Admin och Platsansvarig. Dessa motsvarar de olika roller som behövs för att genomföra en examination i Inspera.

Hur registrerar jag mig på kursen?

Fyll i formuläret för Inspera. Vi registrerar dig då på kursen, skapar konton åt dig i systemet samt skickar dig en bekräftelse när det är klart.

Kan jag få tillgång till manualen?

Ja, kursen och manualen bygger på samma material. Du kan få tillgång till Canvas kursrummet utan att behöva göra övningarna via formuläret.

AM
Andrew Maunder