Mötesrum på LIME

Boka våra interna mötesrum i Widerströmska huset via Outlook. Här hittar du en översikt över de tillgängliga mötesrummen på plan 4, regler för användning samt information om hur vi använder dem till undervisning.

Bokningsbara mötesrum

Skriv tydligt i din bokning vad du ska använda rummet till, speciellt vad gäller undervisning (ange program, kurs, projekt för föreläsningar, seminarier, handledning av grupper, uppdragsutbildning etc). 

Lista av våra bokningsbara interna mötesrum, utrustning och antal platser
NAMN (RUMSNUMMER)UTRUSTNINGKAPACITET
LIME Myrstacken (4151)Monitor, whiteboard6
LIME Bikupan (4152)Monitor, whiteboard6
LIME Utsikten (4170)Monitor, whiteboard, konferenskamera16
LIME Insikten (4231)Monitor, whiteboard, konferenskamera20-25
LIME Duncan (4344)Monitor, whiteboard, konferenskamera15
LIME Connect (4348)Monitor, whiteboard4
LIME Reflection (4395)Monitor, whiteboard, runda bord8-10
Planritning över LIME:s mötesrum.
Människor i undervisning
Foto: Campusfotografen

Undervisning i LIME:s lokaler

Från 2026 återinför vi att man vid undervisning betalar för sin användning av våra mötesrum (föreläsningar, seminarier, handledning av grupper, uppdragsutbildning etc). 

Kursledaren ansvarar för att informera och se till att följande regler efterföljs: 

  • Kursdeltagarna ska tas emot och släppas in på våningsplanet, ex genom att kursledaren lämnar sitt telefonnummer (då undviker vi att fel personer släpps in och att kollegor störas av dörrknackningar).
  • Fika/mat: Hänvisa till kök och kaffeautomat på plan 2 eller närliggande café - vi får inte bjuda på kaffe/the eller upplåta plats för lunchrast för studenter.
  • Boka kompletterande mindre rum för ev gruppdiskussioner - soffgrupper/fikahörnor ska inte användas till detta.
Illustration där hand pekar på ett papper med regler

→ Generella regler vid användande av mötesrummen

  • Boka bara ett så stort rum som behövs för mötet.
  • Avboka rummet vid ändrade planer
  • Mötesrummen ska inte överanvändas som ”gå ifrån och arbeta själv”-rum.
  • Se till att externa mötesdeltagare kommer in på våningsplanet och hittar till rummet. Informera om närmaste nödutgångar och WC.
  • Lämna rummet i gott skick till nästa rumsanvändare och ladda ev mikrofon-puckar. Återställ möblering, rengör whiteboardtavlan och torka bort bord om det spillts fika etc.