Skip to main content

Telefonkonferens, SMS-tjänst och kontaktcenter Trio

Tjänster inom telefoni är telefonkonferens, SMS-tjänsten, fax och systemet för att skapa ett kontaktcenter, Trio.

Telefonkonferens

InConference

Det bästa sättet att sätta upp konferenssamtal är via InConference.

Guide InConference (pdf)

Konferensbryggan på nummer 08-524 823 00 (se nedan) kommer att stängas inom kort.

Konferensbrygga

Använd konferenstjänsten när du vill ha telefonmöte med flera personer samtidigt.

  • Du som bjuder in till konferensen väljer själv en kod på fyra siffror, undvik enkla sifferkombinationer som exempelvis 1234. Du behöver inte göra en nummerbeställning i förväg. Koden är aktiv så länge som någon är inloggad på konferensen.
  • Se till att alla konferensdeltagare får koden.
  • Konferensdeltagarna ringer 08-524 823 00 vid överenskommen tidpunkt och knappar in koden. Telefonkonferensen är nu öppnad.

För externa deltagare är kostnaden enbart Sverigesamtal, inga andra avgifter tillkommer för att ringa in till dessa konferenser. Du som bjuder in till konferensen behöver inte betala någon extern avgift för konferensen.

Det går även att nå konferenstjänsten från utlandet, ring då +46 8 524 823 00.

    SMS-tjänst SMS Connect

    Med sms-tjänsten SMS Connect kan du skicka sms till många mottagare, t.ex. om du vill hålla kontakt med deltagare i en studie. Vid frågor om tjänsten kan du vända dig till telefoniansvarig på din institution.

    Beställ konto och prislista

    Support

    Leveransstatus vom visas i Historik på kontot

    1. Enroute: Meddelandet är skickat från oss till operatören samt accepterat av operatören och är på väg att skickas till mottagaren.
    2. Delivered: Meddelandet är mottaget av mottagarens enhet.
    3. Expired: Tidsgränsen (TTL) för meddelandet har gått ut, meddelandet har inte nått mottagare. Detta kan bero på att mottagarens mobil har varit avstängd, utanför täckning eller så har mottagaren befunnit sig utomlands samtidigt som roaming har varit inaktiverat.
    4. Deleted: Meddelandet har skickats till operatör, men sedan raderas från utgående kö innan det har levererats till mottagare. Mottagaren har då alltså inte fått meddelandet. Detta kan bero på flera orsaker, som t.ex. att abonnemanget stängts av, begränsningar i abonnemanget och/eller fel hos operatören.
    5. Undeliverable: Ungefär samma som för Expired, fast detta kan ges innan tidsgränsen (TTL) har gått ut. Kan på bero på t.ex. felaktig mottagarenhet, eller begränsningar i abonnemanget likt roaming el dylikt.
    6. Accepted: Samma som Enroute, fast ges oftast endast kort efter att det skickats.
    7. Invalid: Numret är på något sätt felaktigt, eller begränsningar i abonnemanget.
    8. Rejected: Begränsningar i abonnemanget och/eller mottagarens enhet. Kan också bero på att för många meddelanden har skickats inom en viss tidsperiod eller andra begränsningar satta av operatör.
    9. Unknown: Sätts av SMS Teknik när status ej kommit efter TTL passerat.

    Support SMS Teknik

    SMS Tekniks Support (vardagar 08:00-17:00)

    E-post: info@smsteknik.se

    Telefon: 0524-103 50

    Fax

    Är du i behov av att kunna skicka eller ta emot fax? Faxtjänsten innebär att du skickar och tar emot fax via din epost istället för en traditionell faxmaskin.

    För mer information, kontakta it-support@ki.se.

    Kontaktcenter Trio

    För att beställa Trio, kontakta IT-supporten på it-support@ki.se.

    Nu finns Trio även som app! Ett enkelt och smidigt sätt att komma åt programmet även utan dator.