REDCap support och hjälpmaterial

Här kan du hitta information om var du kan söka hjälp angående REDCap-relaterade frågor. Vi har även samlat användbara REDCap hjälpmaterial: videor, användarhandböcker och instrumentbibliotek.

Skapa/hantera projekt

De flesta förfrågningarna i det dagliga arbetet med REDCap skickas automatiskt till din REDCap administratör, t.ex.

  • Skapa nytt projekt
  • Kopiera/ta bort projekt
  • Godkänna ändringar när projektet är i produktion
  • Skapa API token

För övriga frågor om ditt REDCap projekt t.ex. aktivering av TwilioSMS eller andra externa moduler, vänligen kontakta redcap@ki.se för hjälp.

IT-support.

IT-relaterade frågor eller problem

IT-relaterade problem i REDCap bör rapporteras på KI:s Selfservice hemsida.

  • Klicka på "Skapa ett helpdeskärende"
  • Logga in med ditt KI ID och lösenord
  • Välj "Forskningsverktyg" under huvudkategori

Välj “REDCap” som underkategori

Support inom REDCap systemet

När du är inloggad i REDCap på KI kan du alltid klicka på knapparna "Help & FAQ" och "Training Videos" högst upp för att få tillgång till respektive hjälpmaterial.

Help & FAQ - REDCap

REDCap support: Boka ett möte

KI erbjuder praktisk hjälp med att komma igång med REDCap eller med ditt pågående projekt under ett REDCap möte. Du kan boka ett 1-timmes möte med din REDCap administratör via Microsoft bookings verktyget. Välj datum och tid, fyll i namn, mailadress, telefonnummer och en kort beskrivning av vad du behöver hjälp med och tryck "Boka".

Vid mötet förväntas du att ha tillgång till REDCap och ha gjort dig bekant med en del av det offentligt tillgängliga hjälpmaterial som finns så att du åtminstone har en grundkunskap om hur REDCap ser ut och fungerar.

EE
Innehållsgranskare:
Tahnee Marquardt
2024-09-06