Förändringar och buggrättningar i IDAC

Här hittar du de senaste uppdateringar och buggrättningar i IDAC. Sidan uppdateras löpande.

Planerade förändringar

27 maj

  • Utskick av mejl till IDAC admin 30 dagar innan start (gäller anknutna, anställda inväntar vi extern leverantör )
  • Roll för ekonomer, åtkomst av underlag för IT faktura.
  • Tekniska förändringar som ska korta ner tiden för skapandet av anknutnas konton.
  • Tillgängliggöra framtid aktiva konton för prenumererande system.

Kända buggar

2. Lösenordmejl skickas dagen då anknutna startar (löst efter senaste releasen)

Mejl till IDAC admin skickas samma dag som den anknutna startar, vi tittar på att ändra detta så att mejlet skickas ut tidigare än startdatum.

 

3. Behörigheter till mappar under ditt G:/

Detta gäller institutioner som är med i samordnad IT.

Vi kommer att ta ett större grepp kring behörigheter. Efter implementation av IDAC så har vi märkt att en del grupper (KI_KK, kimkat grupper) saknar ägare och koppling till organisation (mappningsjobbet som har skett under projekt har inte täckt alla grupper som finns). Detta innebär när ni söker dessa grupper så fastnar de i godkännandekedjans slutsteg hos system administratör.

Vi kommer att börja med att identifiera kontaktpersoner från varje institution som kan godkänna ägarskapet.

Status
Inst Status Inst Status Inst Status
BioNut KBH MedS
CA KIB MMK
CLINTEC KIDS MTC Påbörjat
CMB KM Påbörjat Neuro
CNS Påbörjat LABMED NVS
Dentmed LIME OnkPat
FyFa MBB SÖS
GPH MEB UF Påbörjat
IMM MedH UoL

Releasedatum 2021

Sommaruppehåll juli - augusti

23 Juni

27 Maj

22 April

15 April

11 Mars

11 Februari

Releasedatum 2020

Förändringsuppehåll inom FOOB  21 dec - 15 jan

19 November

15 Oktober

23 Juni

28 Maj

23 April

26 mars

20 februari

 

Nyhetsbrev IDAC från förvaltning