KI IT Självserviceportal

Från och med den 15 juni 2021 hanteras IT-supportärenden via självserviceportalen. Här kan du skapa ett supportärende till helpdesk och själv söka svar på dina frågor via ett stort antal självhjälpsartiklar dygnet runt.

KI IT Självserviceportal

Självserviceportalen ersätter tidigare mejladress till KI:s it-support. 

Du hittar självserviceportalen här och via startsidan på medarbetarportalen under digitala verktyg. Har du en KI-standarddator kommer du hitta en ikon till självserviceportalen under startmenyn. 

Du kan även kontakta KI:s IT-support via telefon, precis som tidigare. Telefonnummer och öppettider: kontakta KI:s IT-support

Svar på dina IT-ärenden

Du kommer få svar på ditt IT-ärende i självserviceportalen och även få ett mejl när ärendet är uppdaterat. Du kan enkelt själv följa och uppdatera ditt ärende i portalen. Du hittar även ett stort antal självhjälpsartiklar inom flera olika områden där du kan söka information dygnet runt.