FAQ - så bokar du och kommer in på gymmen

Här har vi samlat vanliga frågor och svar.

FAQ 

Jag kan inte skapa ett konto i Gymsystem.

Kolla så att du har skrivit rätt mailadress. Det fungerar bara med @ki.se eller @stud.ki.se-adresser.

Mitt kort fungerar inte.

Från och med nu sköter du bokning och inpassering via appen Zoezi. Du måste alltid ha ditt KI-kort med dig.

Jag kan inte öppna dörren i Flemingsberg.

  • Gå in under kugghjulet uppe till vänster
  • Välj anläggning "Solna"
  • Tryck på hemknappen
  • Gå till kugghjulet, välj anläggning "Flemingsberg" och "Byt domän"
  • Gå tillbaka till hemknappen och kolla så att det står: "Checka in och öppna dörr Flemingsberg" 

Jag kan inte öppna dörren i Solna.

  • Gå in under kugghjulet uppe till vänster
  • Välj anläggning "Flemingsberg"
  • Tryck på hemknappen
  • Gå till kugghjulet, välj anläggning "Solna" och "Byt domän"
  • Gå tillbaka till hemknappen och kolla så att det står: "Checka in och öppna dörr Solna" 

Jag kommer inte in i BZ-huset i Solna vid 6:00.

Du behöver access till huset på ditt KI-kort. Kontakta säkerhetsavdelningen för mer information: sakerhetsenheten@ki.se

Hur långt innan kan man boka en plats?

Två veckor.

Vad händer om jag missat att boka av min träning?

Du måste avboka minst 1 timme innan ditt pass börjar, annars får du en varning i systemet. Efter 3 varningar blir ditt konto spärrat i tre veckor.

Vad händer med min personliga information?

All information hanteras i enlighet med Dataskyddsförordningen för behandling av persondata (GDPR). Läs mer om GDPR på KI.

Andra frågor?

Kontakta oss via vårt formulär och skicka ett ärende.